Belediye başkanı meneer deetman müşterimdi.Bir keresinde kendilerini denhaag Ticaret odasında traşa
götürmüştü patronum,Değerli ağbim MEHMET ABACI.Ben Abacı Kapsaloon'da çalışıyordum.Zafer hadi sen gel
busefer belediye başkanını sen traş edersin dedi o vesile ile tanışmıştım kendisiyle.
Hollanda'da Belediyeler diğer devletlerdeki gibi kendilerinin sorumluluklarında ne varsa sistemleri ayni
fakat bir şey benim hoşuma gitmişti.Kendi bölgelerinde bulunan inşaat olaylarını kesinlikle belediyeler yapıyorlar
yada firmaları,onlara bağlı olan taşeron firmaları ama bu öyle kalabalık bir taşeron firma kalabalğı değil.Kontrol edilebilir tahmin ediyorum en fazla 3-4 firma kendi bölgeleri kendi seçtikleri firmalarına bağlı olan firmalar olabilir.
Ama asıl beyin belediyenin kendisi.
Orada inşaat kesinlikle 1.kat yani toprak altı garaj 2.kat toprak altı veya yarım kat kiler her dairenin kendi
kileri,deposu 3.kat yani yol seviyesi ve onu üzerine 2 kat.Toplamda 5 kat yapılıyor.
her binanı yanaşık düzen uzunluğu 500 metreden aşağı değil,yada öyle bir sistem oturtulmuşki sanki tek binaymış gibi görünüyorlar.
Cadeler cetvelle çizilmiş gibi. 2 geliş ve gidişe müsait genişlikte ,kaldırımlar ve bisiklet yolu çok müstesnai haller dışında mümkün olduğunca geniş.
Evler genelde tünel kalıp ve demonte olasılıkları yüksek şekilde dizayn edilmiş parçalardan oluşuyor.Yani aradan belli bir süre
geçtiğinde ihtiyaç hasıl olduğunda mahalleyi komple kaldırıp ihtiyaca göre yeni bir dizayn için
planlı projeli yapılar.Kısacası orada anladığım kadarı ile hiç kimsenin toprağı yok toprak devletin yada belediyenin.
Sadece evler satın alan kişilerin yani biz burayı kaldırıyoruz denildiğinde kimsenin itiraz hakkı yok.
Sistem kötümü değil belediye diyelimki 20 yıl önce 200bin euro karşılığında satmış olduğu evi günün raiç bedeli üzerinden satın alıyor,
yeni binalar yapıldığı zaman orada oturan kişilere öncelik tanıyor,hem binalar yepyeni genç oluyor hemde belediye üzerine yeni
fiyat koyarak satışı gerçekleştiriyor,dolayısıyla gelirde getirmiş oluyor.
Tabiki başka sebepleriede olabilir tek tip halkın bir bölgede yoğunluğununda önüne geçmiş olmak. Ama herkes hayatından memnun.
Yollara cepler oluşturuluyor dükkan sahipleri 1 yada iki cep yıllık kiralaya biliyor müşterisi için.Garaj olayan evlerde oturanlar ayni bölge için
deyseler ayni kart ile yıllık araba park kirasını belediyeye cüzi rakamlarda ödemiş oluyorlar.Yıllık 20 euro 2 kart.
Ayni kategoride esnafları birbirlerine çok yakın olacak bir şekilde olmamasına,ruhsat verilirken dikkat ettiklerinide duydum.+
Meneer DEETMAN Belediye Başkanı,Zafer KESKİN |
busefer belediye başkanını sen traş edersin dedi o vesile ile tanışmıştım kendisiyle.
Hollanda'da Belediyeler diğer devletlerdeki gibi kendilerinin sorumluluklarında ne varsa sistemleri ayni
fakat bir şey benim hoşuma gitmişti.Kendi bölgelerinde bulunan inşaat olaylarını kesinlikle belediyeler yapıyorlar
yada firmaları,onlara bağlı olan taşeron firmaları ama bu öyle kalabalık bir taşeron firma kalabalğı değil.Kontrol edilebilir tahmin ediyorum en fazla 3-4 firma kendi bölgeleri kendi seçtikleri firmalarına bağlı olan firmalar olabilir.
Ama asıl beyin belediyenin kendisi.
Orada inşaat kesinlikle 1.kat yani toprak altı garaj 2.kat toprak altı veya yarım kat kiler her dairenin kendi
kileri,deposu 3.kat yani yol seviyesi ve onu üzerine 2 kat.Toplamda 5 kat yapılıyor.
her binanı yanaşık düzen uzunluğu 500 metreden aşağı değil,yada öyle bir sistem oturtulmuşki sanki tek binaymış gibi görünüyorlar.
Auto Parken |
geçtiğinde ihtiyaç hasıl olduğunda mahalleyi komple kaldırıp ihtiyaca göre yeni bir dizayn için
planlı projeli yapılar.Kısacası orada anladığım kadarı ile hiç kimsenin toprağı yok toprak devletin yada belediyenin.
Sadece evler satın alan kişilerin yani biz burayı kaldırıyoruz denildiğinde kimsenin itiraz hakkı yok.
Sistem kötümü değil belediye diyelimki 20 yıl önce 200bin euro karşılığında satmış olduğu evi günün raiç bedeli üzerinden satın alıyor,
yeni binalar yapıldığı zaman orada oturan kişilere öncelik tanıyor,hem binalar yepyeni genç oluyor hemde belediye üzerine yeni
fiyat koyarak satışı gerçekleştiriyor,dolayısıyla gelirde getirmiş oluyor.
Tabiki başka sebepleriede olabilir tek tip halkın bir bölgede yoğunluğununda önüne geçmiş olmak. Ama herkes hayatından memnun.
Yollara cepler oluşturuluyor dükkan sahipleri 1 yada iki cep yıllık kiralaya biliyor müşterisi için.Garaj olayan evlerde oturanlar ayni bölge için
deyseler ayni kart ile yıllık araba park kirasını belediyeye cüzi rakamlarda ödemiş oluyorlar.Yıllık 20 euro 2 kart.
Ayni kategoride esnafları birbirlerine çok yakın olacak bir şekilde olmamasına,ruhsat verilirken dikkat ettiklerinide duydum.+
0 Yorumlar